واکنش صدا و سیما به بیانیه جبهه اصلاحات: هیچ‌گاه تریبون انعکاس تفرقه ایرانیان نخواهیم شد خانواده‌ها شهریه اجباری مدارس دولتی عادی را به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش دهند وزیر دفاع: ایران در برخی کشور‌ها زیر ساخت صنعت دفاعی دارد/ پس از جنگ ۱۲ روزه، اولویت کشور دیگر تنها موشک نیست، موارد دیگر هم در دستور کار است ولایتی: از زمان «کوروش کبیر» قفقاز حاشیه ‎امنیتی ایران بوده؛ او برای جلوگیری از هجوم اقوام وحشی، در آن‌جا سدی بنا کرد انهدام تیم تروریستی در شرق ایران/ هلاکت ۶ تروریست؛ کشف انواع سلاح آمریکایی توییت تند ضرغامی برای حفظ حرمت تریبون نماز جمعه + عکس جزئیات سفر پزشکیان، پوتین و سران کشورهای جهان به چین جیش الظلم مسئولیت حمله به ایرانشهر را بر عهده گرفت شهادت ۵ نیروی پلیس در حمله تروریستی ایرانشهر خاتمی: انرژی هسته‌ای انرژی آینده جهان است / اتحاد و انسجام دستور قرآن است رئیس‌جمهور دقایقی قبل به تهران بازگشت رهبر انقلاب: فرشچیان، ستاره درخشانی در آسمان هنر ایرانی بود وزیر کشور: باید بدترین سناریو را پیش‌بینی کنیم تا در شرایط سخت آماده باشیم انفجار مهمات عمل‌نکرده جنگ ۱۲ روزه در بیرانشهر؛ چند کودک شهید و مجروح شدند پزشکیان: حضور نیرو‌های خارجی در قفقاز اوضاع منطقه را دشوارتر می‌کند

قالیباف: ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت

محمدباقر قالیباف گفت: با مصوبۀ سران قوا ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 09
کد خبر: ۲۷۵۳۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در بازدید نوروزی از خانه ملت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نقش اخبار اقتصادی به منظور رفع مشکلات، گفت: در بحث خودرو سالانه حدود ۹ میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو هزینه می‌شود، اما برای اجرای قانون واردات خودرو این ارز تامین نمی‌شد بنابراین کاهش ارز واردات خودرو قابل قبول نبود و با مصوبه سران قوا، ارز واردات خودرو مجددا به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: وقتی واردکنندگان قطعات «CKD» خودرو با نرخ ارز ترجیحی وارد می‌کنند به طور مثال از مابه‌التفاوت حدود ۳۰ هزار تومانی در هر دلار تخصیصی منتفع می‌شوند بدون اینکه کار خاصی انجام دهند و در آخر نیز خودرو را به نرخ ارز آزاد به مردم تحویل می‌دهند و خدمات پس از فروش مناسبی هم وجود ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون سوال این است که چرا مردم نمی‌توانند یک ماشین دست دوم خارجی با عمر کمتر از ۵ سال بخرند و به طور مثال با قیمت یک پراید، تویوتا سوار شوند؛ بنابراین توجیه‌پذیر نیست که ۹ میلیارد دلار ارز به واردکننده قطعه بدهیم، اما برای واردات خودرو بگوییم ارز نداریم./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار